Ce durata si frecventa trebuie sa aiba un antrenament aerobic ?

antrenament-personalizat-instructor-personal-timisoara-andrei-tonik-gymIn general, pentru fitness si sanatate se folosesc intre 30 si 60 de minute la o sedinta.

Si sesiunile scurte sunt eficiente. S-au facut studii prin care s-a demonstrat ca atat arderea grasimilor cat si efectul de antrenare al sistemului cardiovascular s-a atins si prin efectuarea a 3 sedinte de 10 minute in loc de o sedinta de 30 de minute la 75% din pulsul maxim. In functie de obiective, se fac 1-6 sedinte pe saptamana a 30-60 min.

Daca urmaresti cu precadere arderea grasimilor, trebuie sa faci mai multe aerobice, dar daca esti ectomorf si urmaresti acumularea de masa musculara, ele trebuie tinute la minim. Aerobicele efectuate in zilele de pauza la intensitate mare pot periclita refacerea optima a muschilor, deoarece arde glicogen pretios. Pentru arderea optima a grasimilor aerobicele se pot face : oricand daca nu te antrenezi cu greutati, de preferinta dimineata pe burta goala(in special la tipul endomorf, care pierde greu masa musculara) sau dupa antrenametnul cu greutati(cand deja sistemele de mobilizare, transport si ardere a grasimilor sunt activate).

Pentru ectomorfii care vor sa creasca in masa musculara, la intensitate mica se pot face si in ziua de pauza, dar cu grija la alimentatie, pentru refacerea glicogenului. Aerobicele nu se recomanda a se face inainte de antrenamentul cu greutati deoarece consuma glicogenul atat de necesar contractiei musculare si se compromite antrenamentul cu greutati.

Cum faci un antrenament cardio?

Inainte de antrenament se face o scurta incalzire, se atinge apoi treptat pulsul dorit iar la sfarsit se revine usor. Se poate finaliza cu miscari usoare de stretching. Hidratarea este foarte importanta, deci poti bea apa in timpul antrenamentului, la temperatura camerei, cu inghitituri mici. Cei care urmaresc o crestere a performantei si rezistentei pot adauga in aceasta apa si carbohidrati, vitamine, minerale, lipotropice, aminoacizi.

Aerobicele inainte sau dupa antrenamentul de culturism?

Daca nu le puteti separa, aerobicele ar trebui facute dupa antrenamentul de culturism. Iata si de ce : corpul are nevoie de aproximativ 20 de minute de exercitii pana ajunge la stadiul in care arde preponderent grasime pentru energie. Pana in acest stadiu arde mai multi carbohidrati. Deci daca faceti intai antrenamentul de culturism, in timpul antrenamentului aerobic organismul va arde mai multa grasime.

In schimb daca faceti antrenament aerobic inainte, va consuma rezervele glucidice atat de necesare antrenamentului cu greutati. Se considera ca cel mai bine este sa fie facut imediat dupa trezire, dimineata, pe burta goala, deoarece s-a constat ca asa se ard mai multe calorii si organismul neavand glucide, arde mai multe grasimi. Problema este ca dimineata secretia de cortizol este maxima si deci se vor descompune si proteine pentru a fi arse. Deci mai ales daca incerci sa pui masa sau esti ectomorf, nu e bine sa faci aerobicele dimineata.

 

Tu cum te antrenezi ?

Stim ca ti-a placut articolul. Lasa-ne un comentariu in sectiunea de mai jos.

Leave a Reply