Ultima masa a zilei, cand si ce trebuie sa mancam.

Cu cate ore inainte de culcare sa fie luata cina?

Exista argumente care par bune de ambele parti. Cei care sustin ca cina trebuie eliminata si ca dupa-amiaza ar trebui sa reprezinte ultimul interval in care sa iei masa ultima din zi vin cu argumente destul de solide, la nivel teoretic cel putin. Iar ceilalti, cei care sunt ceva mai flexibili si considera ca nu este nicio problema, poate chiar este mai bine sa ai ultima masa a zilei cu aproximativ o ora inainte de culcare, vin cu niste contraargumente pertinente pentru a-si sustine ideile. Cel mai probabil, solutia dezbaterii se afla undeva la mijloc, nu in vreuna dintre cele doua extreme. Concluzia fiecaruia variaza si in functie de cativa factori: scopul individual, varsta, starea de sanatate, nivelul de fitness samd.
Este natural ca ce, cat si cand mananci seara este crucial in atingerea a ceea ce ti-ai propus si vrei sa atingi. In consecinta, cei care vor sa isi creasca greutatea coporala si masa musculara se vor baza foarte mult pe ultima masa a zilei si pe aportul caloric al acesteia, constituind un rol extrem de important in evolutia lor. Pe de alta parte, persoanele care vor sa slabeasca si in acelasi timp vor sa isi mentina si masa musculara, nu vor mai fi interesati de un aport mare de calorii ci de unul mai mic si de o calitate superioara. Ceea ce e bine sa stiti este ca daca vreti sa slabiti, atunci ultima masa ar trebui luata cam cu doua ore inainte de culcare. Nu este indicat sa va culcati cu o senzatie de foame uriasa, ci cu o oarecare senzatie de satietate. Metabolismul este accelerat pe timpul zilei datorita ingestiei de mancare si din acest motiv este in regula sa mancam marea parte a alimentelor pe intregul parcurs al zilei. Noaptea, metabolismul scade intrucat are de sustinut numai functiile de baza ale organismului, nu activitati complicate. Din acest motiv mancatul inainte de culcare poate aduce prejudicii la nivelul corpului, grasimea depunandu-se mult mai usor atunci.

Ce sa mananci la ultima masa?

Probleme vor aparea si la nivelul metabolismului de a doua zi intrucat mancatul foarte tarziu in noapte te va determina cel mai probabil sa sari peste micul dejun, masa care va aduce in principiu foarte multe beneficii.Pentru o sinteza buna, ultima masa a zilei ar trebui sa fie luata cu o ora inainte de culcare si sa nu contina cantitati mari de carbohidrati cu indice glicemic ridicat (zahar, cartofi, paste), pentru ca o crestere brusca a nivelului de insulina va afecta eliberarea hormonului de crestere.
Mesele mici si dese, cam la intervale de 3 ore, sunt cele care iti vor tine senzatia de foame sub control pe parcursul zilei. Evident ca acele mese trebuie sa fie nutritive, sanatoase si benefice. Ultima masa a zilei este recomandat sa contina proteine din alimente fara grasime si fara un continut caloric prea mare (de exemplu: piept de pui la cuptor) si surse de carbohidrati din vegetale fibroase, cele care vor stimula traficul intestinal. Pentru cei care vor sa atinga hipertrofia musculara este recomandat sa consume un shake proteic care contine caseina, o proteina cu absorbtie lenta, care iti va furniza un flux constant de amino acizi in sange si va preveni intrarea in catabolism pe parcursul noptii. O alta idee buna ar fi consumarea unor lactate slabe (branza de vaci slaba, cottage cheese etc.).

sursa:www.bodyrok.ro

Leave a Reply